Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Συνέντευξη με τη συγγραφέα Άννα Γαλανού για το βιβλίο "Στην Πόλη των λυγμών"

           Η συγγραφέας Άννα Γαλανού μίλησε στην φιλόλογο Αλεξοπούλου Βασιλική και στη σελίδα Booklovers για το νέο ιστορικό μυθιστόρημά της «Στην Πόλη των λυγμών» από τις εκδόσεις Διόπτρα. Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στη Βασιλεύουσα, στη βασίλισσα του Βοσπόρου, στα χρόνια της εικονομαχικής έριδας και των παλατιανών δολοπλοκιών. Η συγγραφέας συμπλέκει με περίτεχνο τρόπο την Βυζαντινή εποχή-για την οποία δεν έχει γίνει ιδιαίτερη μνεία από συγγραφείς- με την μυθοπλασία και έναν έρωτα που μας ταξιδεύει στον χρόνο. Εστιάζοντας σε παράλληλους κόσμους του Βυζαντίου, γινόμαστε κοινωνοί της καθημερινότητας της εποχής και παρασυρόμαστε από την αφήγηση. Περισσότερες πληροφορίες μαθαίνουμε από τη συγγραφέα παρακάτω:






1.    Αγαπητή κυρία Γαλανού, αρχικά νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που μου κάνατε να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου. “Στην Πόλη των λυγμών” το νέο σας μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Διόπτρα με πρωταγωνιστικό ρόλο την Πόλη των πόλεων. Είστε συναισθηματικά συνδεδεμένη με τη Βασιλεύουσα; Καθώς πρωταγωνιστεί σε πολλά βιβλία σας…

Σας ευχαριστώ κι εγώ για την συνέντευξη κυρία Αλεξοπούλου. Χαίρομαι πάντα να απαντώ σε ερωτήσεις ανθρώπων που έχουν διαμορφώσει άποψη, αφού έχουν ήδη διαβάσει το βιβλίο και γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Εδώ και αιώνες η Κωνσταντινούπολη αποτελεί σημείο αναφοράς πολλών γεγονότων που έχουν άμεση σχέση με την Ελληνική ιστορία και την πορεία μας ως Έθνος. Στα ιστορικά βιβλία μου, αναφέρομαι σε εποχές που είναι απόλυτα συνδεδεμένες με την Πόλη κι έτσι μοιραία πρωταγωνιστεί σε πολλά. Ανεξάρτητα όμως απ’ αυτό, η Πόλη είναι πάντα μέσα στην καρδιά μου.

 


 

2.      Η Αλεξία, η βασική πρωταγωνίστρια του έργου, έρχεται αντιμέτωπη με πολλά εμπόδια και κάθε είδους “φυλάκιση”. Πώς καταφέρνει εν τέλει να πιστέψει στον εαυτό της έπειτα από την ταπείνωση και την καταπίεση που έχει δεχτεί;

Τα τραγικά γεγονότα που αλλάζουν την ζωή της και της δημιουργούν φόβο και ανασφάλεια, αρκετές φορές την κάνουν να πισωγυρνά και να διστάζει. Από χαρακτήρα όμως είναι ένας δυνατός άνθρωπος, που γνωρίζει τι θέλει, έχει στόχους και παίρνει σημαντικές αποφάσεις. Η Αλεξία εξαρχής έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της και παλεύει για τα ιδανικά της, χωρίς να υπολογίσει το κόστος.

 

 

3.      Στο μυθιστόρημά σας καταπιάνεστε χρονικά με την περίοδο της Εικονομαχίας και την Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Χρειάστηκε μεγάλη έρευνα από μέρους σας για να συμπλέξετε τα ιστορικά γεγονότα με την μυθοπλασία;

Χρειάστηκε αρκετή μελέτη και έρευνα. Το βιβλίο άρχισε να στήνεται από το 2017, αμέσως μόλις ολοκλήρωσα την τριλογία. Από τότε διάβασα πολλά βιβλία που αφορούν την συγκεκριμένη περίοδο, κράτησα ένα τετράδιο σημειώσεις και παράλληλα έστηνα την μυθοπλασία στο μυαλό μου. Στο τέλος, όλα αυτά, έπρεπε να συνδεθούν με τον καλύτερο τρόπο, ώστε το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό. Κατά την διάρκεια της συγγραφής, έκανα πολλές διορθώσεις, προσθαφαιρέσεις στοιχείων και γεγονότων μέχρις ότου μείνω ικανοποιημένη και παραδώσω εντέλει το βιβλίο στην Διόπτρα.  

 

4.      Πώς θα χαρακτηρίζατε τον Βαρδή με τρία επίθετα; Πώς εμπνευστήκατε τον συγκεκριμένο χαρακτήρα;

Ο Βαρδής είναι πάνω απ’ όλα στρατιώτης. Κανένας από τους τίτλους που του έχει δοθεί δεν είναι χαριστικός. Φυλάει τα σύνορα της Αυτοκρατορίας με τον στρατό του, μπαίνει σαν λιοντάρι στις μάχες χωρίς να υπολογίζει την ζωή του, και όταν χρειάζεται, δεν διστάζει να διαφωνήσει με την Αυγούστα Ειρήνη ακόμα και με τον κίνδυνο του εκτοπισμού ή άλλης τιμωρίας. Ο Βαρδής με απασχόλησε αρκετά, πριν αρχίσω να γράφω το βιβλίο. Δεν επηρεάστηκα από τίποτα για να τον «στήσω» και να τον περιγράψω έτσι ακριβώς όπως τον φαντάστηκα: Αγέρωχος – Έντιμος – Πιστός.  

 

 

5.      Ο έρωτας παίζει καθοριστικό ρόλο στο μυθιστόρημά σας και είναι εν τέλει αυτός που εξαγνίζει τις ψυχές των ηρώων από τραυματικές εμπειρίες και φρικτές αναμνήσεις του πολέμου. Για εσάς ο έρωτας έχει πάντα εξαγνιστικό-λυτρωτικό ρόλο;

Ο έρωτας είναι έμπνευση. Δημιουργεί έντονα συναισθήματα που δονούν καθένα που τα βιώνει. Εξάπτει την φαντασία, διεγείρει τις αισθήσεις, λειτουργεί σαν καταλύτης γεγονότων και τις περισσότερες φορές σε τυφλώνει. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω απόλυτα πως αν δεν συνυπάρχει με βαθιά και ουσιαστική αγάπη, δεν αρκεί από μόνος του. Έτσι, σε όλα μου τα μυθιστορήματα, το ίδιο και «Στην Πόλη των λυγμών», το συναίσθημα που κυριαρχεί είναι η αγάπη. Εκείνη δένει την Αλεξία και τον Βαρδή μ’ ένα κορδόνι που χώνεται βαθιά στη γη και φθάνει ως την άλλη άκρη τ’ ουρανού.

 


6.      Να θυμίσουμε στο κοινό των Booklovers πως τεράστια επιτυχία είχε σημειώσει η τριλογία σας “Οι Δρόμοι της Καταιγίδας”. Θα κάνατε πάλι κάποια απόπειρα να συγγράψετε μία συνέχεια βιβλίων; Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που οι σειρές μυθιστορημάτων έχουν μεγάλη απήχηση στους ξένους συγγραφείς;

Είναι πολύ πιθανόν να ξαναγράψω τριλογία, εφόσον βρω ένα θέμα που να μπορεί να υποστηρίξει ένα τέτοιο εγχείρημα. Η συγγραφή για μένα δεν είναι κατά παραγγελία, ούτε ξέρω τι έμπνευση θα μου έρθει αύριο το πρωί. Όλοι οι ξένοι συγγραφείς με μεγάλες πωλήσεις παγκοσμίως, έχουν μάνατζερ που διαπραγματεύονται την δουλειά τους. Το αναγνωστικό κοινό σίγουρα επηρεάζεται από την απίστευτη διαφήμιση που γίνεται… μέχρι φυσικά να υπάρξει ο επόμενος πολυδιαβασμένος σταρ-συγγραφέας. Δεν μου λέει τίποτα, ούτε θέλω να το σχολιάσω παραπάνω. Θα πω μόνο πως τα καλά βιβλία αντέχουν στον χρόνο, τον ξεπερνάνε.

 

 

7.      Ταυτιστήκατε με κάποιον ήρωα στο νέο σας μυθιστόρημα; Και αν ναι, γιατί;

Σπάνια ταυτίζομαι με τους ήρωές μου. Στο συγκεκριμένο βιβλίο, όχι, δεν ταυτίστηκα με κανένα.

 

8.      Πώς εμπνευστήκατε τους χαρακτήρες των νάνων; Να σημειώσω εδώ πως για εμένα ήταν μία ευχάριστη έκπληξη στην αφήγηση!

Οι νάνοι ήταν πραγματικοί έμπνευση. «Μου ήρθε», απλά. Όλη η περιγραφή που τους αφορά ήταν αποτέλεσμα φαντασίας και μόνο. Νομίζω ότι το πέτυχα, γιατί και εμένα μου άρεσε πολύ αυτό το «εύρημα», που δίνει κι ένα διαφορετικό τόνο -δραματοποιημένο- στο βιβλίο. Υπάρχουν καλοί και κακοί νάνοι, όπως αντίστοιχα υπάρχουν καλοί και κακοί άνθρωποι. 

 

 

9.      Σημαντικό ρόλο καταλαμβάνει το παλάτι και οι παλατιανές δολοπλοκίες της εποχής του Βυζαντίου. Ήταν εύκολο για εσάς να εισχωρήσετε στα “άδυτα” ενός τέτοιου χώρου και να τον αποδώσετε όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται;

Η περιγραφή για το Μέγα Παλάτιο και τα δρώμενα σ’ αυτό,  ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι της αφήγησης. Από το Μέγα Παλάτιο, δεν σώζεται τίποτα, δυστυχώς. Έψαξα πάρα πολύ και μελέτησα επίσης πολύ για να μπορέσω να δώσω μια περιγραφή που να στέκει, μιας και τα στοιχεία που υπάρχουν είναι ελάχιστα. Ανέτρεξα σε βιβλιοθήκες και ιστορικά αρχεία, σε κείμενα άλλων συγγραφέων και παλιών περιηγητών κι αφού συνέλεξα ό,τι περισσότερο μπορούσα, έβαλα μπρος την φαντασία μου.

 

10.  Κλείνοντας αυτή τη συνέντευξη, θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι τα συγγραφικά σχέδιά σας για το μέλλον;

Γράφω ένα υπέροχο μυθιστόρημα, που νομίζω πως θα συζητηθεί πολύ. Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα, όμως με ιντριγκάρει τόσο το θέμα του, που δεν με αφήνει να κοιμηθώ. Παράλληλα, επιμελούμαι ένα παλιότερο βιβλίο μου, που είχε εκδοθεί το 2012 με τίτλο «Οι τρεις φωτιές», το οποίο θα επανεκδοθεί από την Διόπτρα το φθινόπωρο.

 

Θέλω να σας ευχαριστήσω για τις υπέροχες και ουσιαστικές ερωτήσεις σας και να σας ευχηθώ υγεία, προσωπική ευτυχία και πολλές δημιουργικές στιγμές.




 

 

ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟΥ:

 Το βλέμμα του Βαρδή στάθηκε πάνω της. Η Αλεξία αναρίγησε κι έστρεψε αλαφιασμένη το κεφάλι. Και τότε τον είδε. Τα μάτια του την κάρφωναν.

Ψηλός, επιβλητικός, με αγέρωχη θωριά και βήμα που πονούσε τις πέτρες, καθώς πατούσε πάνω τους. Ήταν ο αγαπημένος της, ήταν ο Βαρδής!

Ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται στην πιο ταραγμένη περίοδο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Διασχίζοντας υπόγειους διαδρόμους, μυστικά περάσματα και αψιδωτές στοές που δημιουργούν οφθαλμαπάτες, η Αλεξία θα συναντήσει το πεπρωμένο της.
Το μυστικό του βάλτου, ο περιπλανώμενος θίασος, οι νάνοι, το τσάι της λησμονιάς κλέβουν την αθωότητα και την ευτυχία της.
Εκστρατείες, αποχωρισμοί, δολοπλοκίες, εκτοπισμοί απομακρύνουν από κοντά της τον άντρα της ζωής της.

Αλλά καμιά υπέρβαση δεν είναι θυσία.
Είναι λύτρωση.
Είναι απαίτηση ψυχής.


 ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Πεζά Ηρακλείου Κρήτης. Γράφω από νεαρή ηλικία και έχω ασχοληθεί με τα περισσότερα είδη του πεζού και έμμετρου λόγου: μυθιστοριογραφία, διηγήματα, ποίηση, παιδική λογοτεχνία, παραμύθια, στίχους, θεατρικά και δοκίμια. Για το έργο μου συνολικά, έχω τιμηθεί με πολλά πανελλήνια βραβεία και διακρίσεις. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα τρία βιβλία της ιστορικής τριλο­γίας «Οι Δρόμοι της Καταιγίδας»: Θυσία, Εκδίκηση, Εξιλέωση, καθώς και τα μυθιστορήματα Μαργκώ, Αντιμέτωποι με το Χθες, Το Παράπονό μου Μια Κραυγή, Όταν Φεύγουν τα Σύννεφα, Σμαράγδι στη Βροχή, Τότε που Τραγουδούσαν οι Θεοί, καθώς και τρία παραμύθια από την παιδική σειρά Λόκο. Το μυθιστόρημα Οι Τρεις Φωτιές (αρχική έκδοση 2013) θα επανακυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2021 από τις εκδόσεις Διόπτρα.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------

 Βρείτε το βιβλίο στο site των εκδόσεων Διόπτρα:

https://www.dioptra.gr/vivlio/elliniki-logotexnia/stin-poli-ton-lugmon/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου